De kracht van print in een digitale wereld

Een magazine biedt dus een unieke leeservaring, een bron van rust in drukke tijden. Dat blijkt uit onderzoek door Blauw Research. Voor educatieve (en informatieve) content liggen hier grote kansen.

Eerder schreef ik al, in het artikel jongerencommunicatie: verschiet niet al je kruit online, dat je je merk spannender en veelzijdiger kunt maken met print en/of andere traditionele media. Het onderzoek van Blauw bevestigt dat jongeren het prettig vinden dat ze zich met een tijdschrift beter kunnen concentreren (33%) en dat ze zich even in een andere wereld wanen (21%).

Print is perfect voor educatieve content

Ook om een volwassen doelgroep aan te spreken is print heel geschikt.

Daarom was ik bijzonder trots dat ik mocht meeschrijven aan magazine WIJS, een tijdschrift over mediaopvoeding voor ouders met kinderen in de leeftijd van 8 tot 15 jaar.

Het hele magazine kun je hieronder online lezen:

tekst gaat verder onder het magazine

WIJS is een prachtig voorbeeld van high-end content, bijvoorbeeld op deze 5 punten:

  1. Betrouwbaar

    Er komen experts, ouders en kinderen aan het woord. Ook ik mocht, vanuit mijn rol als mediacoach, 3 artikelen schrijven.

  2. Zeer waardevol voor de doelgroep

    Het geeft antwoord op de vragen waarmee ze zitten en refereert aan de onderwerpen waarvan ze ‘s nachts wakker liggen.

  3. Altijd positief

    Hoop en optimisme vormen de motor van onze persoonlijke ontwikkeling. Dat zei Micha de Winter, hoogleraar Pedagogiek aan de Universiteit Utrecht. Met een positieve insteek motiveer je mensen.

  4. Gevarieerd

    Er is gekozen voor een juiste mix van educatief en amusement en zien we veel visuele elementen, zoals animaties en infographics, die de content verrijken.

  5. Het is crossmediaal

    Magazine WIJS is zowel online als op papier te lezen. Enkele artikelen zijn ter promotie ‘los’ via andere platformen verspreid. Zoals mijn artikel 7 tips voor het samen maken van goede digitale afspraken met je kind. De bijbehorende poster download je hier, en hier het complete magazine als PDF.

WIJS is ontwikkeld door Vodafone en Ziggo met medewerking van Netwerk Mediawijsheid, dat websites als mediawijsheid.nl en de jeugdwebsite hoezomediawijs.nl beheert en ECP, die de website veiliginternetten.nl beheert.

365 dagen inspiratie voor nieuwe content?

Iedereen wil gehoord worden! Daarom help ik ondernemers aan een succesvolle contentstrategie waarmee ze hun zichtbaarheid vergroten, bezoekersaantallen verdubbelen en toch tijd overhouden.

Meer weten? Mijn nieuwsbrief is een goed begin ↓

* Je ontvangt de nieuwsbrief maandelijks. Uitschrijven kan met één klik.